Sunday, November 20, 2011

Finally...

Happy Sunday..
For almost 2 years i did not drove a car...but this week I manage to did it YaaaYaa
unexplain feeling (Happy + Nervous + excited )


Thank GOD...Finally I slowly got back my life again

Friday, November 18, 2011

The Waterski family


Congrats to Harimau Muda menang Kumpulan A, bola sepak semalam..memang sesuatu yang agak panas dan mendebarkan..dan moga berjaya menewaskan Myamar di peringkat akhir nanti.

Saya tertarik dengan penguasaan Waterski ketiga-tiga anak Hanifah Yoong yang mana semua mereka berjaya mendapat tempat dalam sukan tersebut;

Sukan Waterski:-

Philipiha(wanita) - Emas
Alex (lelaki) - Perak
Aaliyah - Emas

p/s paling best Aaliyah Hanifah Yoong peserta termuda di sea games kali ini
(berumur 8 tahun) dan berjaya menewaskan peserta yang lebih berusia darinya.

MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA

The YOONG FAMILY
Aaliyah Hanifah Yoong

Thursday, November 17, 2011

The New Hip For me...

The sharing for the Total Hip Replacement (THR)
How There Fix The new Hip
Condition of the hip damage causes by Arthritis (RA)
Overview of Hip Fix
The Hip After Operaton Done

This is the first operation I did in Feb 2011…scared looking but it is the fact.
I have to admit for the rest of my life

Wednesday, November 16, 2011

Tuesday, November 15, 2011

M'sia leading OBES...


Menakutkan & Menyedihkan…..


Negara pertama di Asia Tenggara dan tangga keenam dalam Asia Pasifik di mana rakyat MALAYSIA mempunyai rakyat yang mengalami OBESITI>>yang paling ramai.
Tak hairanlah Negara kita mempunyai kadar pesakit sakit jantung dan darah tinggi yang meningkat saban hari…
p/s Sama-samalah beringat…
Makan Untuk Hidup BUKAN Hidup Untuk Makan..

Best regards,

Monday, November 14, 2011

Sunday, November 13, 2011

Aduhai Chef Riz kantoi...


Perasaan agak terusik/kecewa bila membaca sana sini mengenai anak chef Wan ni iaitu Chef Riz memalsukan kelayakannya sebagai salah seorang juri ChefMaster Malaysia, apapun benda dah berlaku..dia pun dah mohon maaf atas kesalahan beliau

***kenyataan yang di berikan***
*** Akhirnya diubah***
So...
Ini untuk pengajaran kita semua..
Benarlah kata pujangga "SEPANDAI-PANDAI TUPAI MELOMPAT JATUH JUGA KE TANAH"
Best regards,

Saturday, November 12, 2011

AIM18...Just Nice

Anugerah Industri muzik ke 18..

agak best juga this year compare last2 year,gabungan pengacara lawak Ac Mizal and Zizan Lawak.
Best regards,

Hutang PTPTN ..Lupa atau pura-pura lupa?

Sekilas Pandangan peribadi........
Rasanya semua yang pernah bergelar pelajar dan sekaligus peminjam kenal apa benda PTPTN kan termasuk ibubapa juga,
PTPTNlah adalah badan kerajaan yang ditubuhkan untuk membantu untuk membayar yuran pengajian dan wang saku sewaktu di IPTA atau IPTS namun begitu...
Lately..Govt ada announced@ masih dalam perbincangan mahu memberhentikan pemberian wang saku kepada peminjam/ pelajar bantuan PTPTN oleh kerana berlaku kekurangan dana yang kritikal pada masa kini,wang pusingan modal tidak mencukupi untuk menanggung pelajar tajaannya...
Kenapa berlaku ?
Tidak lain tidak bukan rakyat kita ( sebilangan)peminjam yang telah habis belajar dan berkerja serta punya pendapatan sendiri seolah-olah sengaja, lupa atau pura-pura tidak ingat untuk membayar balik pinjaman yang telah digunakan sewaktu belajar dahulu akibatnya generasi kini menjadi mangsa/ tempias kepada kekurangan dana..
Bagi yang mampu tidak menjadi masalah tetapi bagi yang kurang mampu ia menjadi masalah besar so fikir-fikirkan...
Tolonglah bayar wahai yang berkenaan dan sewaktu dengannya..
Jangan mudah lupa bila senang, berjaya dan kaya-raya..
Bagi yang telah melaksanakan pembayaran atau sedang proses pemotongan gaji untuk membayar SYABAS sama-samalah kita nikmati bantuan kerajaan untuk kepentingan bersama
P/s..Hutang MARA saya dah langsai tau..he he
Best regards,

Friday, November 11, 2011

The Day for 2011

Good day everyone..
Today nice date, nice month & nice year too..11.11.2011
Anyway..

Best regards,

Saturday, November 5, 2011

ASK 2011

Anugerah Skrin 2011, 05 Nov 2011
Pengacara : Ally Iskandar & Rozita Che Wan
P/s Saya penyokong artis Malaysia

KEPUTUSAN PENUH ANUGERAH SKRIN 2011

Kategori Drama
1. Drama Terbaik – ‘Sanggul Beracun’ – Sabri Yunus
2. Pelakon Lelaki Terbaik Drama – Eman Manan, ‘Janji Syurga’
3. Pelakon Wanita Terbaik – Umie Aida, ‘Airmata Nur Salina’
4. Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik – Allahyarham Faizal Yusof
(Jangan Hantar aku ke Neraka)
5. Pelakon Pembantu Wanita Terbaik – Elfira Loy, ‘Kum Kum’
6. Pengarah Terbaik Drama – Sabri Yunus, ‘Sanggul Beracun’
7. Lakon TV Terbaik – Sabri Yunus, ‘Sanggul Beracun’
8. Drama Rantaian Terbaik – ‘Juvana’, Filmscape Sdn Bhd
9. Drama Komedi Terbaik – ‘Geng Surau’
10. Videografi Terbaik – ‘Sanggul Beracun’, Balang Rimba Sdn Bhd

Kategori Filem
1. 1. Filem Terbaik – ‘Magika’, KRU Studio
2. Pelakon Lelaki Terbaik Filem – Remy Ishak, ‘Cun’
3. Pelakon Wanita Terbaik Filem – Siti Sharifah (Eja), ‘Janin’
4. Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Filem – Sidik Hussin, ‘Karak’
5. Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Filem – Nadiya Nisaa, ‘Cun’
6. Pengarah Terbaik Filem – Osman Ali, ‘Cun’
7. Lakon Layar Terbaik Filem – ‘Aku Tak Bodoh’, Erhan Baharudin / Sujin Lee

Kategori Penerbitan Dalaman
1. Rancangan Dokumentari / Majalah Terbaik – ‘Suatu Ketika: Ep YuenYuet Leng
2. Rancangan Bual Bicara Terbaik – Selami Jiwa: Dato’ Fadzillah Kamsah
3. Rancangan Hiburan Terbaik – Maharaja Lawak Akhir
4. Rancangan Muzikal Terbaik – Shout Awards 2010
5. Rancangan Realiti Terbaik – Showdown 2011: Top 12 Show
6. Laporan Khas / Berita Terbaik – Buletin Utama, ‘Pengemis Terhemat’.

Anugerah Khas
1. Anugerah Yasmin Ahmad – Syamsul Yusof
2. Anugerah Artis Harapan Pantene – Fazli Daniel Ali, ‘Yang Terpuji’

Thaniah Kepada semua pemenang yang kurang berjaya cuba lagi tahun depan..
Best regards,

Friday, November 4, 2011

Masterchef Malaysia

Program ala MasterChef Australia..
Sabor ja la dengan cabaran dan kritian yang penting pengalaman tu yang paling mahal untuk menjadi tukang masak yang hebat suatu hari nanti.
GOOD LUCK EVERYONE..
P/S Sokong peserta-peseta MasterChef Malaysia...
Best regards,

Thursday, November 3, 2011

Adoi sakit Kepala

Sakit Kepala..
Niat dihati mo blogwalking tapi bila ja buka dingar lagu yg menyakitkan dan memeningkan kepala ,susah nak fokus baca entri...Trus ja mood hilang membaca dan terus change ke blog lain.
***Pemilihan lagu rasanya sgt penting****
Tuk..tuk..i am new blogger..

P/s Blog sendiri ada lagu tapi rasanya tidaklah heavy sgt he he...

Best regards,

Wednesday, November 2, 2011

The Souls Day

2nd November is a special date every year..
Today is all souls day people remember of dead relative..
*** Visiting a graveyard
*** Remembering & Praying
*** Lit a candle
***Put some flowers
p/s Missed all my members of family special my grandfa and grandma

Best regards,

Tuesday, November 1, 2011

Blogwalking Day...


Today 01.11.2011..wow what are nice date..

Today I decided to do blog blogwalking as many as i can.

I am new blogger by looking and reading it give me new idea, inspration and improve my own blog..

Blogging now is part of my daily routine, i believe by sharing ,writing and publish we can help each other.

Happy Blogging everyone...

Menyibuk juga...

Best regards,

Monday, October 31, 2011

Jom Buat "DETOX"

Last day for Okt 2011 ..Huk Huk how sad indeed, times flies so fast..sedih sebab banyak impian belum kesampaian? Harapan dan impian?
Whatever life goes on…I share pasal detox today… even suda di akhir-akhir tahun but lets do it daripada tak cuba langsung kan…No word late in life..LATE BETTER THAN NEVER KAN..
Everybody it seems talk and doing a “detox”.
The term “detox” is short for “detoxification” and refers to the process of removing potentially toxic substances from our body.

.

Enjoy you detox at home…
Type Fasting:-
 Pure Water fasting – The quickest and deepest detox
 Fruit Juice Fasting
 Vegetable Juice fasting

Benefits of Detox…
 More Energy
 Mentally Alert
 Better Quality Sleep
 Better Concentration and focus
 Emotionally Lighter
 High Quality Sleep
 Slow Down Ageing
 Promotes youthfulness
 Improves Healing Processes
 Encourages Healthy Weight
…HAPPY DETOX DAY….
Best regards,

Sunday, October 30, 2011

Oktober Merah Jambu @ Pink Ribbon


Without counting …we coming to end of Oktober also means we nearly to end of the year 2011, rasanya belum terlambat juga untuk mengingat kembali bulan Oktober adalah bulan “pink Ribbon” maybe ramai yang tahu tapi tidak kurang juga yang tidak alert pasal hal ini.

Apa tu “Pink Ribbon”?

Ia merupakan simbol antarabangsa untuk “Breast Cancer awareness”
Di Malaysia kanser payu daya merupakan pembunuh No 1 wanita
Bulan Oktober di pilih di seluruh dunia untuk meningkatkan kesedaran dikalangan seluruh wanita dan keluarga agar menjaga kesihatan dan peka terhadap segala yang berkaitan dengan payu daya.
Pemeriksaan awal untuk mengenal pasti masalah kesihatan ini haruslah dilakukan agar rawatan segera dapat dilakukan dan untuk menyelamatkan nyawa pesakit.

So, let have a good health life….Be ware of breast Cancer…

Best regards,

Friday, October 28, 2011

Worried @ Risau tahap GABAN..


Errrm..macam mana mo start ahh..saya betul-betul dilemma sekarang..then tertanya-tanya bilakah saya akan sembuh dari dua luka pembedahan knee yang baru saya lalui..hu hu.
Saya akui memang saya jenis yang lambat respond kepada any meds tapi what can I say suda doctor bilang sistem imun lemah (sedia maklum) nah apa lagi, bukan saya tidak admit tapi hayaiia sakit hati bila tengok kekawan yang sama-sama buat operation dulu dan suda sembuh suda mampu berjalan tanpa tongkat, tambah sakit hati mereka-mereka tu status aunty kepada saya rata-rata suda berumur 50 tahun over nah ambik ko.. tapi hakikatnya mereka bukannya penghidap RA sakit sendi yang kronik macam aku,the aunty-aunty tukar sendi lutut sebab kehausan (osteoporosis) mungkin ramai yang kureng faham but atleast during punya antibodi yang kuat dan tidak punya apa-apa masalah tambahan hati terseksa bila mendengar dari parents saya cakap tengok durang suda buli jalan…huh, jadi saya mahu salahkan siapa atas kejadian yang menimpa diri saya, bukannya saya tidak berusaha untuk sembuh cepat…3 hari lepas operation sya suda mampu berjalan menggunakan walker..now I am yang paling corot (last) pula..lambat tul tindakan penyembuhan. Tuhan ja yang tahu kerisauan hati saya sepatutnya sekarang saya suda boleh berjalan sedikit demi sedikit atleast progress tu ada.
Namun demikian hati saya terusik…KENAPA dan KENAPA happpend to me? What I can do now ois SABAR dan SABAR…belum abis cerita luka sembuh…new story came..Jeng Jeng pa lagi!!!!!
Kisah sendi saya pula mengambil tempat dan inilah IBU kepada segala masalah kesihatan yang menimpa diriku selama ini, sad to say masih aktif menyerang means penyakit ini kalo tidak dikawal entah apa lagi diserang , jari-jari menjadi bengkak dan akhirnya membengkok dan begitu juga sendi-sendi lain akan sakit dan sangat sakit..waduhh jahat juga ni penyakit.memang kadang kala ..SPEACHLESSS…tulah ungkapan paling ngam all this while saya suda bertahan..tapi sebagai insan biasa kadang kala goyah juga imanku.
Dipilih oleh yang berkuasa untuk melewati pencobaan hidup yang begitu hebat(bunyi urang kecewa tahap iron man sob..sob)kena terima dengan lapang dada.
Dengan keaktifan penyakit sendi ku ini aku telah disarankan ubat baru yang diberi nama “HUMIRA”…sejauh mana keberkesanan masih dalam percubaan tapi di Negara urang putih penggunaannya sudah meluas ( saya join champgain awareness RA)
Ia sejenis suntikan ke bahagian perut dan paha (suntikan pertama 24 okt 2011), tapi tambah risau bila ubat ini dikatakan akan bertindak melemahkan sistem imuniti sebagai tindakbalas melawan sakit sendi JADI??? Macammana dengan luka pembedahan yang belum sembuh lagi bukankah perlu antibody yang kuat untuk penyembuhan luka kalo rendah antibodi saya bilalah luka saya buli sembuh?beberapa bulan lagi or tidak akan sembuh? doc RA sudi check ok kunu luka teda masalah buli proceed adedei harap2lah risau tahap gaban juga ni harap-haraplah teda infection berlaku pada luka saya ni sebab ni bukan luka biasa tau ada masuk implant besi tau RM8,500 harganya mai ha ha,macam-macam suda sya lalui tapi untuk kebaikan di masa depan harung ja la,saya pun tidak kisah injection dan operation semua macam tida saja sekarang (action,padahal masi takut juga ha ha) takut juga dengan kesan sampingan sebab sekarang ni macam tanda-tanda gatal-gatal seluruh badan suda mula menapak…Tulunglah…nah kan tidak kah saya menjadi terlalu risau kerna hal-hal ini dan paling risau pasal luka knee la..
Renung-renungkan…
Apapun saya berharap kerisauan ni pasti berpenghujung…dan akan sembuh sedikit masa lagi then..can continue my life…rindu bangat dengan apa yang saya suda lama tinggalkan…opis dan kawan-kawan dan banyak lagi cita-cita yang tersimpan dalam hati..jumpa lagi

Best regards,

I Was Here Tokyo, Japan

Thank You Tokyo, Japan...U are great place to visit...No Regret..